batmanbebis

Alla inlägg den 3 mars 2015

Av batmanbebis - 3 mars 2015 20:05

Fortfarande ingen ägglossning enligt stickorna.

Tur för E är inte hemma:)

Har ju inte tänkt på barn och barnverkstan på ett tag men idag tänker jag verkigen hur orättvist det är.


Vet ni vad ett IVF kostar?
Det är när man får hjälp med att KANSKE bli med barn.

Vet ni vad medicinen kostar inför IVF?
Det är helt sjukt.

Medicinerna kostar flera tusen, för att inte tala om det psykiska man utsätts för.

Du kan alltså betala flera tusen för att sen kanske inte ens bli gravid.


DET ÄR SÅ JÄVLA JÄVLA JÄVLA ORÄTTVIST!


Jag har ju tänkt på Riga, och att göra IVF där om jag inte lyckas gå ned i vikt(eftersom Riga inte har BMI gräns)
Jag har sett det som ett nödfall, as dyrt, men ett nödfall.

Skulle förmodligen kosta oss minst 40 000 kronor, ingreppet.

Men sen kommer jag på.

Fan

Gör jag det i Riga så gäller ju inget högkostnadsskydd för medicinerna.

Fan!!!!!!


Detta var ju min grej

Det är ju det här jag har fallit tillbaka på när allt är svart och omöjligt

Att riga iallafall finns.

Fattar ni att det då kan bli 100.000 för ett barn...Eller 100.000 för ett hopp som sen inte blir något.


#riga #barnlös #ivf #ägglossning #försöka #vårtur #kamp #helvete #orättvist #tårar #kämpa #fanfanfan

Av batmanbebis - 3 mars 2015 19:54

 


Endometrios eller endo är en gynekologisk sjukdom som drabbar omrkring 10% av alla kvinnor i fertil ålder.

Detta är en sjukdom som många upptäcker sent.

Man blir inte diagnotiserad alls eller inte tagen på allvar.

Smärtan beskrivs som fruktansvärd och endometrios är kronisk.

Det är vanligt med smärta före mens under mens och vid samlag, också ofrivillig barnlöshet.


Flera kvinnor har lidit i flera ÅR pga detta, sjukvården är inte pålästa och tar inte detta på allvar!


Är själv inte drabbad men detta måste vara fruktansvärt så denna månad tänker jag på detta lite extra


#fightlikeagirl #fight #smärta #mars #endo #endometrios #vård #barnlös #standup

Av batmanbebis - 3 mars 2015 19:39

Jag blir så jävla glad när jag läser om kvinnor som är tjocka och faktiskt tycker att det är helt okej.

-Men hur kan det vara okej att vara överviktig, det kan ju bidra till en massa följdsjukdomar?!?!


Absolut! Men många tjocka människor vet om detta

Många tjocka människor går knappt utanför dörren, vågar inte ha kul, dejta eller vara sociala.

Tjocka männikor behandlas ibland som att dom har en smittsam sjukdom.

Tjocka ska utplånas!
Jag tror man måste vara tjock för att förstå hur otroligt särbehandlade tjocka är.

I media visas tjocka ENDAST när dom ska försöka gå ner i vikt.

Man visar hur dom äter enorma mängder, äter i smyg och gråter och säger att dom är fula.


När såg du senast en tjocka kvinna i tv säga, jag älskar mig själv!?


Man kan vara tjock och sund, man kan vara tjock utan att drabbas av sjukdom.

Är det inte jävligt vettigt att man lever livet, älskar livet...trots att man är tjock?

Livet är för kort för att hata sig själv!


Här ser ni iallafall en fantastisk kvinna en tjock kvinna som älskar att dansa.


Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards