batmanbebis

Alla inlägg den 13 februari 2015

Av batmanbebis - 13 februari 2015 20:20

Jag älskar verkligen att jobba med barn.

Jag älskar variationen i mitt jobb och barnens underbara tankesätt och bemötande.

Jag har jobbat med barn jämt.

Men sen inser jag att barngrupperna blir större, kraven hårdare och ja...det är inte lika kul längre.

Jag hör om människor som hoppat runt i sina liv, men jag har ju egentligen bara haft en fast tjänst, i hela mitt liv.

Sen så vet jag också att de människor jag pratar med är mycket äldre än mig, och arbetslösheten såg inte ut DÅ som nu.


Men jag har verkligen ingenaning om vad jag vill bli?
Skulle vara så givande om folk kunde skriva va dom jobbade med, och vad det innebär.

Vad finns det ens för olika typer av jobb?


Pluggade engång, och jag älskade verkligen skol-livet.

Att få gå i en klass och att läsa ett ämne som intresserade mig, varje lektion var så POW WOW


Va jobbar ni med?


#arbete #karriär #nytt #barngrupper #pedagog #arbeta #yrke

Av batmanbebis - 13 februari 2015 19:46

Min mamma har nog många gånger gjort sitt bästa.

Gett oss kläder på kroppen och mat på bordet, det är inte lätt att vara ensamstående mamma.

Men hon fick även mycket hjälp.

Farmor och farfar tog på sig ansvaret att låta oss flyga för första gången, besöka andra länder, bo på hotell och vandrarhem.

Mamma hade ju inga pengar.

Med tiden så kände jag mig alltid som mammas favorit.

Klart att det var kul, men ibland förstod jag inte varför och kände en ångest.

Minns en gång när min äldre syster hade gjort kokosbollar till skolan, och frågade om mamma och jag ville smaka en.

Jag smakade en, och mamma sa att jag kunde ta hennes också, sen skulle vi ljuga att mamma hade smakat.


Jag kan skriva en bok om min mamma, om hennes egenheter och svek, alkoholproblem och män, men nu handlar det om något annat.


Min syster flyttade hemifrån tidigt, skaffade kille tidigt, fick barn tidigt.

Men bad egentligen aldrig någon om hjälp.

Hennes första son kunde få enorma astma besvär som förkyld och åkte engång med ambulanshelikopter.

Mamma hälsade aldrig på egentligen, det var inte så att dom var ovänner men mamma och min syster har ingen connection.

Tänkte att det skulle gå över, nån fas, kanske var hon sur på min syster för hon var en as jobbig tonåring.


Men det gick inte över.


Nu, massor med år senare så flyttade min mamma nära min syster.

Hon ville leka lyckliga familjen.

Absolut tänkte min syster, man ska ge människor chanser.

Men min mamma åt verkligen upp henne.

Så min syster gjorde tillslut slut med mamma.

Så det känns bara så jävla konstigt.

Min mamma och min syster pratar inte med varandra.


Jag tänker framåt, tänker på tillställningar i sommar.

När mamma tidigare har bilat tillsammans med syrran.

Nu blir det inte så, mamma har inte råd eller ork att åka kommunalt...Så hon kommer att bli utanför.

Jag står bakom in syster till 100%, alltid så jag tycker hon gjorde rätt.


Men det är ju ändå min mamma, och det är inte kul när folk bråkar.

Min syster skrev iallafall att hon var besviken över att mamma hade skrikigt på henne i telefonen av ingen anledning men att hon är välkommen på kalaset för hennes son, som vi hade förra helgen.


Mamma tackade nej.

För så är mamma.

Min mamma har aldrig någonsin bett om ursäkt.

Så hon valde bort att fira sitt barnbarn för att fortsätta vara tjurig.


Så jävla konstigt att man inte har domdär mamma känslorna.

Hon har det mer med mig, men absolut inte som andra mammor.


Men hur det blir nu framöver får vi väl se



#relationer #mamma #familjen #narcissism #slut

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards