batmanbebis

Alla inlägg under januari 2015

Av batmanbebis - 10 januari 2015 14:27

Måbra känslan fortsätter och jag är heelt okej med den.

Vi har fått låna hund ett par dagar och det är ju himla mysigt.

En knähund av hög rang.

Och det är ingen liten hund så när han ska upp i knät så känns det:)

Gårdagen var riktigt skoj.

Gick ut med min bästis och mötte andra bekanta där

Så jävla kul och vara med NYTT folk, jag behöver det.

Min polare sa att han inte hade förfestat, och jag ba nähä? det gör ju jag typ aldrig...

Hade ingenaning om att han brukade förfesta innan vi möttes upp på bussen till krogen.

Visst man fattade väl att han tog nån öl men festade, näää.

Så han blev ju as tråkig på krogen.

Satt och såg uttråkad ut

Jag hade andra att prata och skratta tillsammans med, men försökte få med honom.

Han skrev på sin mobil och visade mig

"hade glömt hur tråkigt det är på krogen som nykter"


Jag kan verkligen inte relatera till detta då jag sällan är full eller ens påverkad.

Blev sent, jag var faktiskt kvar tills krogen stängde, blir alltid en massa drama bland personer på slutet.

En tjej hade ut en annan tjejs vinglas, av misstag, blev värsta livet och kaos för att hon inte ville köpa ett nytt glas vin till henne. Kan jag väl iof förstå hade också blivit as sur.


Sen kramas folk, kramas hårt och säger ÅHHH, fast dom inte gillar varandra.

Sånt där kommer jag aldrig göra

Fast när man inte gör så då blir folk illa tillmods har jag märkt, typ kollar snett och ja....dom blir helt enkelt osäkra på en.

Sen blev det lite tjafs utanför med min bekanta och en annan, det var ingen stor grej men sen kommer en annan tjej och ska börja medla

Verkar som att vissa folk älskar o vara i centrum och reda i bråk , som dom inte ens har en aning om,...små hjältar.


Idag har jag varit på banken och lagt om mitt privata pensionssparande också, det är någon ändring 1a januari, så man måste flytta sina pengar

Så nu är det gjort!, kolla över era besparingar också!


Var inne på systembolaget hahaha det är verkligen flera månader sen jag var där..

Köpte vin, nice och ha hemma:)


Ikväll blir det ut igen till stället vi var på förra helgen!


Trevlig lördag!


#allofme #karaoke #drama #lördag #utgång #januari #fest #alkohol #baginbox

Av batmanbebis - 9 januari 2015 20:40

Att leva med ett tufft humör är otroligt jobbigt.

Också att ha depressionen som knackar på titt som tätt är jävligt frustrerande.

Med depression i familjen och alla jävla diagnoser så ligger jag illa till ibland.


Därför är jag så jävla glad över dagar som denna.

Dagar där det går bra på jobbet.

Där jag tar kampen med ungen som nyss badat i en ispöl utan överdragsbyxor.

Där jag ler på bussen hem.

Där jag omfamnar min pojkvän med hela min kropp, med hela min själ.

Där jag älskar att ha honom nära.

Dagar där jag älskar honom.


Dagar där jag, som nu sitter med lite chips och poppar favoritlåtar på youtube



Tack


#mums #älskad #älskar #tack #lever #varjedag #andas

Ego
Av batmanbebis - 8 januari 2015 18:29

Jag kan verkligen gilla att sitta med min kalender och planera in saker.

Ska ha möte med banken på lördag.

Ska på återbesök hos utredningen.

Ska få massage

Barnkalas.

Eventuellt Ullared.

Känns mysigt och tryggt att få planera in saker

Men nu ska jag ta allt ett steg längre, jag ska nämligen planera in emotionella och själsliga saker.

Saker som för mig behöver komma med i planeringen, men för nån annan kan verka töntigt, men det är ju för MIG jag planerar.

En tanke är att jag ska skriva in.

Storstäda badrummet.

Ta en promenad på minst 20 min.

Ha sex

Gör ansiktsmask och bodyskrubb

Ring till någon du tycker om och prata en stund.


Jag tror att det är viktigt att planera in detta.

Det kan också vara bra att planera i olika roller.


Pedagogen: Vara mer närvarande i barnens lek

Kollegan: Uppskatta en kollega verbalt

Partnern: Duscha tillsammans med din partner.


Testa ni med vettja och säg hur det går:)


Nu skulle jag ju ha sex idag men E blev tvungen att åka och hjälpa en kompis, så klart det inte alltid blir som man tänkt sig;)


#planering #utmaning #2015 #emotionell #hälsa #jag #måbra #mående #humör #roller


Allmänt · Ego · Tips
Av batmanbebis - 8 januari 2015 16:42

Jag är så arg på mig själv!
Ställde min fina cykel i trappuppgången för....kanske fyra veckor sen.

Den gick inte in i förrådet för att grannen hade ställt en massa pant där.

Sen har det inte blivit av att jag ställt in den.

Jag ska, har jag tänkt.

När jag kom hem nu så var den borta!??!

Jag blev så jävla ledsen och arg!!


Det är pyspunka på båda däcken och den var låst med ett rätt rejält lås så den var ju egentligen inget sno material, kostar rätt mycket att fixa nya däck.

Och låset måste du ha bultsax, och det är en tung cykel så det är ju inget du lätt kånkar iväg med.

Den har ju fått stå orörd i flera veckor!?!?!

Jag kämpade verkligen för att få den här cykeln.

Letade på annonser , gjorde annonser i sex månader innan denna kom upp.

Nu känner jag mig så jävla låg


Min hyresvärd är noga med att säga att inga cyklar får stå i trappen.

Så en tanke var ju att han tagit den, men jag har sett att dom brukar sätta klisterlappar på grejerna då för att varna innan...Men ingen lapp var på min cykel.

Så där e väl mitt sista lilla hopp, att dom tagit den...fast jag tror absolut inte det:(


Fan känner mig så ledsen och kränkt, den var min!!!


#snodd #cykel #ledsen #förstörd #helvete

Av batmanbebis - 7 januari 2015 19:15

Igår skulle jag panera fisk men glömde ägg så det fick bli idag

Gjorde en god fisksås här är recept:

5dl gräddfil

3 dl filmjölk

3 dl bostongurka

1 dl majonäs

salt och peppar

blev himlans gott!!


E hade gjort bröd när jag kom hem, luktade ljuvligt.

Sen la han sig i när jag skulle steka fisken och då blev jag förbannad

Det är extremt jobbigt att ha detta humör, ska ta upp det mer på återbesöket.

Ska ju egentligen ta rosenrot nu på test, hört att det kan vara hormon balanserande, men e ju så jävla dålig på att ta piller.


Appropå tillskott för er som vill bli gravida så har jag nu läst massor att man ska vara försiktig med att ta ex munkpeppar om man har regelbunden mens, för just detta kan rubba mensen, och det e ju jobbigt om den är regelbunden.

Idag har jag haft ÄL känningar, aldelles för tidigt, mensen tog slut i lördags ..Kände att jag skulle behövt ha trosskydd...bläeh!


Var bara planering och prat idag, rätt skönt men imorgon är det allvar och barngrupp igen!!


Vi gick en utbildning förut som vi blev påminda om idag.

En uppgift som vi fick där för 1 år sen är att vi skulle föreställa oss vår 80års dag.

Vilka som var där

Och vilka tal som skulle hållas.

Och vad man trodde människorna skulle säga om en.

Det var en otroligt intressant uppgift


Jag skrev att jag skulle ha två barn minns jag, som sa att jag är en fantastisk mamma som alltid stöttat dom.

Min syster var där och sa att hon älskade mig och är glad att hon är min syster.

Gruppledaren menade att man skulle leva efter detta, leva på det viset så att dessa människor man beskrev verkligen hade bra saker att säga om en.

Man kan ju inte alltid påverka andra människor, ibland glider man ifrån varandra eller blir osams



Men jag tycker tanken är rätt vettig, vad vill du vara för slags människa?
Hur vill du att folk ska prata om dig när du inte hör
Hur vill du att folk ska prata till dig när du fyller 80?



#längtan #lärdom #tankar #humör #nystart #människor #relationer #försöka

Av batmanbebis - 6 januari 2015 12:38

Kollar på den där familjen där mamman varit gravid 19 gånger.

Inge problem med att bli gravid där inte!

Eller i serier som game of thrones, där männen längtar efter en son som ska ta över efter honom, och att föra generna vidare...Tänk om dom ligger i flera år, men nej ingen unge..Hur gjorde man då?

Skildes förmodligen så fick den stackars mamman vara ensam.

Eller om det var fel på mannen, MANNEN den perfekta som är stor och stark och ska ha massor av barn.


Såg en dokumentär om en kvinna som var tillsammans med en man som satt i fängelse.

Dom träffades två gånger i månaden.

Hon blev gravid.


Så inte konstigt att jag inbillade mig att det skulle vara GANSKA lätt, innan vi började försöka.

Eller i andra länder, nutid, arabländerna, är väl barn också extremt viktigt, och skydd är inget att ens fundera på, om det ens finns.

Alla jävlar är så jäääävla fertila!


Och alla trädar på Familjeliv.se

Jag tror jag är med i sjutton trådar, en tråd blastar dom med positiva resultat.

Under står deras användarnamn och hur många gånger dom försökt

xxx-2a försöket

ANDRA?!

Jamen wooohpido!


Så jag tänkte om man kanske skulle starta en egen tråd, förbjudet att posta positiva besked.

eller...


#herewego #fertil #förr #19barn #jagdå #familjeliv #jisses #orättvist #gnäll #jaha

Av batmanbebis - 6 januari 2015 11:40

Hade en knasig natt.

Gick och la mig i tid, har varit uppe megasent nu under ledigheten.

Skulle precis somna in då det börjar stinka cigarettrök, bläääe.

Så låg vaken en stund, sen blev jag hungrig, och när jag är hungrig så går det verkligen inte att ignorera.

Upp och äta knäckemacka med ost.

Kände mig svag och skakig och magen förde ett jävla liv.

Sprang på toa två gånger och sen somnade jag tillslut.

Min mage är lite knepig ibland eftersom jag gjort en GBP, men jag känner inte alltid att jag förstår mig på den.


En natt vankade jag fram och tillbaka och hade superont.

Gick fram och tillbaka och paniken började komma, vilket den alltid gör när jag har ont, jag får verkligen panik.

E klappade min rygg och försökte prata med mig, vi funderade tillomed på att ringa ambulans!!


Sen visade det sig att det var gaser.

Haha, lagom jävla pinsamt, eller inte pinsamt för mig eller E...men helt sjukt om jag hade åkt in pga gaser.

Men det är så, har jag gaser kan jag må jätte dåligt.

Likadant om jag behöver gå på toa, om jag behöver gå men inte har möjlighet att gå direkt, ,om man exempel är på stan eller tåg så mår jag jätte illa och kan börja hulka och få kräkningskänslor, jätte skumt!!! Och såklart jätte jobbigt.


Undra hur det blir som gravid och GBP opererad.

Jag kan ju inte spy längre, eller...inte vad jag vet om iallafall, spydde iof inte så ofta före operationen heller.


Låg och kikade lite på appen och får ibland frågan om hur många månader vi försökt bli med barn.

Kikade på september, vi hade sex....två gånger!!

Oktober var nog fyra

Det är rätt jävla lite va?


December var det mer och vi lyckades pricka in Äl riktigt bra.

Sen fick jag mens och äl blomman i appen flyttade sig, då hade vi plötsligt inte haft sex på Äl längre?!

Suck!

Så nu blir det till att ha sex jättemyketmassor.

Och jag är så jävla nyfiken på hur provsvaren ser ut som vi tog i november!!


Vi misstänker också att E har B12 brist, och det kan nog påverka sperman.

E fortätter tjata om att det inte är något fel på honom, varför är sånt så känsligt för killar?


#provsvar #helvete #vill #jättemycketmassor #sex #ligga #längtan #försöka #brist #bebis #gemig #2015 #pojkvän



Av batmanbebis - 5 januari 2015 21:05

Ahhh va länge jag har varit ledig, och det känns NICE

Men jisses jag har verkligen sovit massor, men oftast brukar jag komma in i rutin efter två dar bara..

Idag såg vi Dum och Dummare 2, haha den var verkligen rolig. Sådär härligt överdriven men ändå skrattade jag rakt ut flera gånger.


Borde göra cellprov, borde borde borde!
SKa prata lite mer med dom på utredningen, åh tänk om dom kunde göra ett? Ska fan maila och fråga!

Eftersom man inte ska ha haft sex innan så begränsar det ju lite.

Inte för att vi har och måste ha sex jämt, men när jag kommer på det så har vi haft sex.

Som nu.

Så imorgon går det inte, sen börjar jag ju jobba..

Jag vill verkligen, speciellt nu efter att jag blödde sådär många dagar nu innan mens.


Ägglossningen är beräknad 13 januari, tror jag har två ÄL tester kvar, kanske tar ett den 12 och 13e

Förra månaden minns jag att appen beräknade ÄL ett datum men jag fick känningar av ÄL dagen efter..Så

Egentligen e det ju bara o ha sex typ varannan dag så borde man ju pricka ÄL

Sa till E att denhär månaden ska vi ha mer sex, han skrattade och sa, visst!


Eftersom jag inser att vi inte har så mycket sex så borde vi ju fan testa det FÖRST innan man gör allt annat.

Antar att jag gjort allt bakvänt, rosenrot, bidrottninggele osv osv


Idag ringde E på ett jobb, får han det så ligger han borta i veckorna, så nu fick jag fan ännu mer panik att sexa gärnet nu nu nu!
Fan, såklart as kul att han får jobb, alltså INGEN  TVEKAN!! Men klart att en liten tanke slog mig

Jaha, då kan vi bara ligga på helger.


Nej nu ska jag ta mig en piggelin!


#jobb #sex #relation #ägglossning #längtan #piggelin

Ego

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards