batmanbebis

Alla inlägg den 29 januari 2015

Av batmanbebis - 29 januari 2015 19:32

Det har hänt något med våra barn

Jag har nu tagit emot förskoleklasselever i rätt många år men i år har jag den extremaste, och mest krävande.

Jag känner mig ibland så jävla stark för att jag lyckas nå ut till eleverna, men också totalt krossad...som idag.

Det är så många att se, så många som kräver ens uppmärksamhet, så många som ska testa mig, så många som säger emot.

Vanligtvis brukar man testa sin fröken första månaden, nu har jag varit deras fröken i snart sex månader.

Barngrupperna är så stora och det märker barnen så mycket görs i smyg, för dom vet att vi inte kan se alla.


Jag brukar ha som mission att idag ska jag prata med Kalle.

Imorgon Stina, sen Josef...Bara för att jag verkligen vill ha en relation till alla på fritids..Men vi har 79 barn!!!

Jag ägnar lite tid åt Stina, frågar hur hennes dag har varit eller hennes favoritdjur.

Jag försöker!
Men sen har jag alla andra elever som skriker SE MIG SE MIG

Varför detta enorma behov av att bli sedda, hela dagen?!


Vi har mellis, vanligtvis i andra klasser, andra år så har man två tre stycken som knölar och där man måste vara super pedagog för att dom ska följa med. Locka med belöning, eller med en lek, tävling.

Nu behöver jag göra detta med sju stycken.

Jag räcker inte till!
Kom stina så går vi till mellanmålet, där kan vi se om det finns något gott, jag har stinas uppmärksamhet.

Sen Josef, Kalle, Huga, Josefine, Hanna, Sebastian

Så tappade jag stina.

Så håller det på sådär


Jag är så jävla slutkörd!!!!!

Jag ska ha en diskussion med mitt arbetslag och min chef om att det är extremt jobbigt.

Funderar på att kalla in föräldrarna till just dessa barn för att prata om strategier och att vi inte kan fortsätta såhär.

Detta är mitt jobb, jag "ska orka", men jag har inga mer verktyg nu!


TACK för fredag imorgon!!!!!!


#barn #pedagog #förskola #förskoleklass #fritids #2015 #hysterisk #uppfostran


Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards