batmanbebis

Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

Jobb igen!!

Av batmanbebis - 7 januari 2015 19:15

Igår skulle jag panera fisk men glömde ägg så det fick bli idag

Gjorde en god fisksås här är recept:

5dl gräddfil

3 dl filmjölk

3 dl bostongurka

1 dl majonäs

salt och peppar

blev himlans gott!!


E hade gjort bröd när jag kom hem, luktade ljuvligt.

Sen la han sig i när jag skulle steka fisken och då blev jag förbannad

Det är extremt jobbigt att ha detta humör, ska ta upp det mer på återbesöket.

Ska ju egentligen ta rosenrot nu på test, hört att det kan vara hormon balanserande, men e ju så jävla dålig på att ta piller.


Appropå tillskott för er som vill bli gravida så har jag nu läst massor att man ska vara försiktig med att ta ex munkpeppar om man har regelbunden mens, för just detta kan rubba mensen, och det e ju jobbigt om den är regelbunden.

Idag har jag haft ÄL känningar, aldelles för tidigt, mensen tog slut i lördags ..Kände att jag skulle behövt ha trosskydd...bläeh!


Var bara planering och prat idag, rätt skönt men imorgon är det allvar och barngrupp igen!!


Vi gick en utbildning förut som vi blev påminda om idag.

En uppgift som vi fick där för 1 år sen är att vi skulle föreställa oss vår 80års dag.

Vilka som var där

Och vilka tal som skulle hållas.

Och vad man trodde människorna skulle säga om en.

Det var en otroligt intressant uppgift


Jag skrev att jag skulle ha två barn minns jag, som sa att jag är en fantastisk mamma som alltid stöttat dom.

Min syster var där och sa att hon älskade mig och är glad att hon är min syster.

Gruppledaren menade att man skulle leva efter detta, leva på det viset så att dessa människor man beskrev verkligen hade bra saker att säga om en.

Man kan ju inte alltid påverka andra människor, ibland glider man ifrån varandra eller blir osams



Men jag tycker tanken är rätt vettig, vad vill du vara för slags människa?
Hur vill du att folk ska prata om dig när du inte hör
Hur vill du att folk ska prata till dig när du fyller 80?



#längtan #lärdom #tankar #humör #nystart #människor #relationer #försöka

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards