batmanbebis

Direktlänk till inlägg 25 december 2014

Fira jul med mobilberoende

Av batmanbebis - 25 december 2014 21:27

Två av mina kusiner fick mobitelefoner i julklapp och jag måste säga att det är skrämmande hur fixerade dom var vid telefonerna

Och grejen är ju att dom hade inget internet så det enda dom kunde göra i princip var att ta kort och lägga det som bakgrund på mobilen.

Fota....konstans...sen helatiden "KOLLA KOLLA HÄR", alltså jag blev så jävla sjukt irriterad.

Min ena kusin går ändå i klass 2 så hon borde ha lärt sig lite att vänta på sin tur, nej hon står och vrålar tills man svarar och kollar nån bild hon tagit

Vetinte hur många gånger jag sa till henne, blir så jävla tråkig stämning.

Vet att min kollega, som har tonårsbarn berättade att när klockan är 21.00 så får barnen lägga ipads och mobiler i en korg i vardagsrummet och dom får tillbaka dom dagen efter

Så jävla bra!!


Annars har julen varit supermysig.

Min kusins flickvän är ju jävligt speciell.

Hahahha, min kusin svansade efter henne HELA TIDEN, det ser ju sjukt ut?
Varje gång hon rökte så blev han tvungen att gå med ut

Vi satt och kollade på tv och då kommer min kusin in och tittar snabbt efter henne och sen letar han vidare, fyfaan jag vet att dom är nykära men fyfan va jobbigt o ha det så.


Dom har varit tillsammans sen juni tror jag, och bor redan ihop och är förlovade...snabbt jobbat:)

Sen åkte dom hem utan att säga hej då, och sånt där gör mig riktigt förbannad

Vi är en stor släkt och visst kan det vara svårt att gå till alla o säga hejdå men dom ropade inte ens.

Morfar blev lite besviken och bara"jaha jag ville ju säga hejdå"


Fick ingen julklapp av mamma, hon sa redan för en vecka sen att hon inte haft råd.

Kändes sådär faktiskt, kanske låter ego men om man vet min relation med min mor så fattar man varför.


Fick en liten blödning imorse när jag vaknade...täntke direkt.

OMG ca en vecka sen ägglossning, kan det vara en nidblödning?!?!

Kan det vara att ägget fäster????
Jag fick gå in på toaletten och satt där och bara andades in djupt...fan...tänk.


Tänk om man bara kunde ta ett test nu, nu nu nu så man visste

Så man slapp fundera och drömma sig iväg.


Nu är julen över iallafall och det känns skönt.

Imorgon blir det nog shopping!

JEHU!


#julen #bortskämd #ungar #mobilfri #vitjul #hurra #längtan #nidblödning #motettplus #vi #släkten

 
 
Mot Ett +

Mot Ett +

26 december 2014 13:45

Håller tummarna att det blir ett plus! :D

http://motettplus.blogg.se

batmanbebis

26 december 2014 19:47

tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards