batmanbebis

Direktlänk till inlägg 11 december 2014

Har jag valt rätt?

Av batmanbebis - 11 december 2014 19:06

Stod idag på skolgården efter ännu en konflikt och tänkte, har jag verkligen valt rätt yrke?
Det är så extremt mycket nu som man får ta i skolans värld, och jag orkar faktist inte med ungar som inte har en uppfostran.

Absolut så testar barn nya vuxna, det är något man är van vid nuförtiden

Men nu har vi känt varandra sen augusti, när ska ni lita på mig?
När ska man förstå att JAG är den vuxna, och du ska lyssna på mig.

Idag är det många barn som inleder nån jävla debatt med mig så fort jag säger åt dom

Gör det här

Nej det tänker jag inte

Nu blir jag arg på dig

Jaha, bli det då?


Man kan inte längre hota dagens barn, för dom bryr sig inte


Hot låter hårt, men det kan innebära att jag säger att fortsätter ni såhär så kan vi inte se på julkalendern sen när skolan är slut


Nähä svarar dom, och fortsätter att tjafsa.

Dom är liksom så vana vid att misslyckas, så dom skiter i vilket.


Jaha, nä då blev det väl ingen julkalender idag, jaja, skitsamma.


Idag när vi skulle till mellis så sa en unge, jag tänker inte komma.

Vi hade inte bråkat, hon var inte arg, hon ville bara inte komma.

Fine!
Men nu är det så att du kan inte sitta här själv så du behöver följa med.

Man pratar lungt, man är trevlig och lugn och ger alternativ


Nepp, jag vill inte med.


Dom här diskussionerna, VARJE DAG, tär otroligt mycket på en.

Att alltid vara lugn alltid prata pedagogiskt.

Det slutade med att jag inte orkade 20 barn stod och skrek att dom ville gå och äta nu

Så min kollega tog över.

Även hon försökte lirka, erbjuda, locka.

Slutade med att hon får släpa ut flickan ur klassrummet, sen går flickan lungt ut och klär på sig.


Barnen verkar ibland be om detta

Att om fröken blir sur, så står hon och dealar med mig, lockar mig och då får jag ju all hennes tid


För HERREGUD va barn skriker efter ens uppmärksamhet hela tiden.

Barn idag har även lärt sig att det är enormt många barn på skolan och fritids, så dom lär sig att man kan göra saker i smyg utan att fröknarna ser.


ahhh jag blir bara så matt


Jag bestämde dock idag att imorgon kommer jag be alla barnen EN gång att ta på sig jackan inget mer.

Dom är  inga småbarn, dom kan..Men dom VÄLJER att inte ta på sig jackan, och jag kan inte jaga dom med sina kläder och tvinga dom

Det går inte, jag orkar inte.


Vi har ju säkerligen massor av föräldrar som kommer komma och inte alls förstå varför vi inte bett lilla Kalle ta på sig jacka och mössa


Men då säger jag gladerligen att jag har bett Kalle flera gånger men han lyssnar inte och jag kan inte och tänker inte tjata och bära honom in i hallenn


punkt slut!


#less #barnomsorg #skola #pedagog #bortskämd #curling #uppfostran #helvete #lugn #sansad

Ego
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards