batmanbebis

Direktlänk till inlägg 15 november 2014

Huvudkaos

Av batmanbebis - 15 november 2014 10:38

Blev bjuden på födelsedagsfest för ett tag sedan, rätt unikt då jag fan knappt har några vänner kvar.

Veckorna gick och jag tänkte inte mer på det.

Tisdagen kom och min bästis hörde av sig och frågade om jag var redo, det visade sig att festen var på fredagen.

Nej jag var inte alls redo,skulleju ätamiddag med pappa.

Blev lite konstigt, vi hade ju tackat ja till att komma,men också okej, var inte alls redo för födelsedagsfirande.

Så ändrade hon allt, "nejmen jag kan ändra till lördagen istället"

Haha, jehu.

Så hon ändrade kalaset till ikväll istället då, så nu liksom måste jag ju gå när hon ändrat dag å allt.

Känns töntigt att jag gör så stor grej av det, men det är ju så typiskt mig.

Tjejen bor på landet och jag är beroende av att hon skjutsar oss till tåget sen när man vill hem.

Och hon har sagt att det är ju"bra om fler vill hem samtidigt så jag slipper åka flera gg"

Ahhh suck, vill ju bara kunna dra när jag vill.


haha, mmm vilka problem.


E sov hos en kompis igår, det var skönt eftersom jag kom hem sent från middagen med far.

Han sa att han behövde tänka på annat, så då flyr han in i tvspelsvärlden, ,det är hans terapi....bättre än alkohol iaf.

Så idag ska han väl komma hem så ska vi på jakt efter en ny dammsugare.

Vilken jävla djungel det är då, jag har haft samma dammsugare sen jag flyttade hemifrån och den har funkat bra, men nu luktar det bränt när jag startar den.


Pappa tipsade om en billig sak, 600 kr max sa han, "du bor ju bara i lägenhet"

E vill att jag ska satsa på en dyrare, en bra med "grym sugeffekt", som han uttryckte det.

Själv vill jag väl ha något mellanting.



Vaknade tidigt imorse och kände en klump i magen, fick bebistankar igen och det kändes tungt.

Låg vaken i mörkret och tittade på den tomma sängplatsen och tänkte om ett litet barn skulle ligga där.

Ord räcker inte till när jag ska försöka beskriva, och få fram min känsla av denna enorma längtan.

Det som är mer känslomässigt med just denna längtan är att jag vet inte om den nånsin kommer att bli sann.


Innan i mitt liv tror jag att jag bara längtat enormt efter saker som faktiskt komma skall.

Turkietresan

Födelsedag

Julen

Någon tillställning.


Jag vet ju inte ens om jag nånsin kommer att bli gravid, kommer det att gå.

Jag gråter när jag skriver nu.

Tänk om det aldrig blir vår tur?
Vad ska jag göra då av livet?
Jag vill inte bli en surkärring som deppar ner mig pga det.

Jag vill inte gå och hata alla som blir gravida, som vill dela sin lycka med mig och andra i sin närvaro.


Min syster sa, som vanligt, något jävligt vettigt.



Men vad är det som är så fel med att längta?
Man tror att om man längtar efter något enormt, som sen inte funkar så blir man "mer besviken"
Det stämmer ju inte.

Om du ger fan i att längta, kopplar bort tankarna, så kommer du likförbannat att bli lika besviken.

Så varför inte tillåta sig själv att längta sig bort, planera och drömma sig iväg?


Ja, why not?



#tårar #önskan #julklapp #försöka #motettplus #jakten #positiv #orklös #tufft #förståelese #gravid #längtan #helvete #kämpa

 
 
Ingen bild

Linda

15 november 2014 19:02

Så klok syster du har!
Det är verkligen sant om längtan.
Henne hade jag ibland behövt i min ficka.:)
Det är härligt att ni har varandra!

batmanbebis

16 november 2014 12:52

Hon är så fantastiskt bra!

 
Ingen bild

anna

15 november 2014 22:47

Jag har kommit på mig själv med att bli bitter. Jag blir bara avundsjuk när andra blir gravida. Är så ledsen bara. Det är svårt att bli glad för andras skull.

batmanbebis

16 november 2014 12:52

jag tror att en viktig grej är att vara ärlig..sånt är as svårt men jag brukar försöka...nu exempel med min kompis graviditet så hörs vi oftast bara på facebook eller tele..men när hennes graviditet går längre och om jag ej blivit gravid så kommer jag säga att jag tycker det är as jobbigt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards