batmanbebis

Direktlänk till inlägg 15 november 2014

En sång för pappa

Av batmanbebis - 15 november 2014 00:12

Har precis kommit hem från en underbar kväll med min pappa.

Kvällen gick fort och vi hade det jätte trevligt.

Han bjöd på mat och drinkar.

Han sa vid sjusnåret att han kommer nog behöva runda av vid halv nio, då han sovit dåligt inatt.

Vilket var helt okej för mig som var seg efter jobbveckan.

Tiden gick och vid nio började det karaoke, inget vi hade planerat men jag skrev upp en låt.

Jag har sjungit för pappa engång tidigare, men det var otroligt dåligt ljud då och han satt långt ifrån så det var inget speciellt.


Jag skrev upp mig och sjöng.

Kom tillbaka till en häpen pappa.

Pappa hade tårar i ögonen och sa om och om igen, wow, shit, du KAN ju sjunga, varför har du inte sagt något?
Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga.

Musik är ju min passion, och det har jag ju sagt:)
Men det är lite så med karaoke, folk gör det seriöst och på skoj..svårt att veta vilken typ man är innan man hört.

Jag fick verkligen massor av komplimanger av honom.

Min pappa har nog aldrig i hela mitt liv gett mig en komplimang, han har svårt för sånt.

Min pappa som har musik som sin passion i livet, tyckte JAG var bra, vilken jävla grej.

"fan va mina ögon ska börja rinna", sa han och jag log för mig själv..

Kändes så härligt att få sjunga för honom.

Jag gav honom en bränd CD med låtarna jag sjungt in i studio.

Fick ett sms nu att "WOW lyssnat på skivan och.....WOW"


Snacka om livsglädje.



#pappa #musik #livet #livsglädje #återförening #älskade #bekräftelse #semig

 
 
Ingen bild

Linda

15 november 2014 09:38

Vad Underbart! ❤
Jag blev nästan tårögd bara av att läsa.
Tror också du kan vara en fin sångerska.
Du är som din pappa, passionerad. :)

batmanbebis

15 november 2014 10:26

:)
Linda du borde sitta i min ficka sånnahär dagar jag bara vill bita av någon huvudet

 
Ingen bild

Linda

15 november 2014 18:32

Haha, va söt du e!
Praktiskt, peppning på ficka.;)

Det behöver vi alla ibland, lite uppmuntran av varandra.

batmanbebis

16 november 2014 12:54

Jo fast dina små ord har gjort mig väldigt glad många gånger:)

 
Daniel

Daniel

17 november 2014 11:31

Härligt!

http://danneking.bloggplatsen.se

batmanbebis

17 november 2014 12:33

Jaa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards