batmanbebis

Direktlänk till inlägg 11 november 2014

Vad det kan smärta att vara föräldrer.

Av batmanbebis - 11 november 2014 19:34

Vi har en kollega på jobbet, 60+ som har en dotter som har funktionshinder och förståndshandikapp.

Hon berättade att dom verkligen gjort allt för henne hela sitt liv, och det var så fint när hon berättade.

När hon var 20 bestämde dom sig för att hon behövde flytta hemifrån, dom har aldrig behandlat henne annorlunda trots att hon inte var som andra.

Så dom fixade en lägenhet till henne, mamman var där varje dag städade och lagade mat som inte dottern kunde göra.

Men det slet något så otroligt på mamman, så hon kämpade för att få boendestöd.

Sagt och gjort!
Efter några år så köpte dom en lägenhet till henne, dom har också hela tiden sett till så att dom sparar pengar, och"eftersom hon inte kommer ha familj så vill vi att hon ska uppleva andra saker".

Så jävla fint!


Men hon berättade också om alla kamper.

Om telefonräkningar för flera tusen.

Om hur dottern hade köpt saker av telefonförsäljare som sålde ALLT till henne.

Tillslut slopade dom hemtelefon och skaffade ett kontantkort så inte fler saker kunde köpas.


Men det finns en sak som skrämmer mig mest


Hon är 37 år men på många sätt som ett barn, eller iaf som en tonnåring i många avseenden.

Och tro det eller ej men detta lockar tydligen till sig män.

Hon beättade att hon har stått utanför hennes dotters hem och stött på män som dykt upp i taxi och varit påväg till henne, som hon sedan hotat till livet så dom skulle ge sig av.

Män som varit påväg dit med kamera och utrustning för att spela in en porrfilm


"men mamma jag ska ju vara med på film"


Hur jävla elakt är det inte att utnjttja detta människor?
Hur fan kan dom sova på natten?!


När jag var personlig assistent så kunde hon sitta och chatta med män som kom och ringde på.

Jag fick inte och kunde inget göra, jag var hennes hjälp jag, inget annat.

Män som ljugit om sitt utseende och ville bara komma och ha sex, eller att hon skulle betala saker till dom


Detta fick vi alla assistenter slut på genom att prata med brukaren, som vänner och sa att de inte är okej


Men tänk om vi inte funnits där!?


#skam #hemskt #utnjyttja #samhälle #helvete #äckligt #handikapp

 
 
Ingen bild

Linda

13 november 2014 10:55

Stackars tjej och mamma!
Ja, så är det, det finns människor som inte har ett hjärta för andra människor. De saknar empati för andra människor än dom själva , andra är bara saker för dom. Jag menar leksaker! Man utnyttjar försvarslösa och handikappade. Sen när man tröttnat på dom slänger man bort dom. Förövaren har aldrig känt den dom utnyttjat.
Sorgligt och sant.

Tur att ni fanns där och fick slut på detta för henne!

batmanbebis

13 november 2014 19:54

människor är skrämmande:(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards