batmanbebis

Direktlänk till inlägg 21 september 2014

En tråkig start på krogen

Av batmanbebis - 21 september 2014 09:20

Bestämde mig för att dra ut igår.

Satt på tåget tillsammans med E och drömde mig bort tänkandes på goda drinkar.

Kom hem och hade som tur var alla ingredienser till en Rosa pantern, yum!

Men den blev inte god, och jag hade inget tålamod med att mixtra med den, tror det var för mycket alkohol, för jag blev full på en drink..haha


Pratade med syrran i telefon samtidigt som jag(av någon dum anledning) tog på mig mina lite högre skor, inköpta i början av sommaren..babblade vidare och vinkade till E(som somvanligt inte följer med ut) och traskade iväg till min kompis.


Kom till kompisen och vi spelade sällskapsspel, finns en viss charm med sådant trots att jag i perioder spelar ofta på jobbet, men ja det är skillnad att spela mot vuxna..haha


Anyhow...jag vann.......;)


Vi kom till krogen och mina fötter ville döda mig.

Var fullsatt så vi stod vid baren.

Fanns en stor U formad soffa där två personer satt så jag satte mig där, då kom det.


Kille: Du får inte sitta där

Jag; Nähä, varför då?
Kille: Man frågar först ellerhur

Jag: Well ja kanske, men det är ju ledigt och det är inga glas här, men jag flyttar på mig om någon kommer

Kille: Du går nu..va, va hör du(killen har en öppen mun)

Jag: Oj vilken trevlig typ du är.

Kille: Jamen, man sätter sig inte bara, fråga!!(killen har fortfarande munnen öppen likt en död fisk)

Jag(kanske en dum kommentar men kan inte hålla mig) Stäng munnen, håller du på och fångar fisk eller?

Kille: Gå...gå

Jag: Ja, nej jag vill iaf inte sitta i närheten av dig, lycka till, hoppas det nappar!



Detta har aldrig nånsin hänt.

Att någon varit otrevlig på krogen.

Detta är en krog som jag gått till i princip varje helg i flera år!


Man blir så jävla sur, vem fan är du? Vem tror du att du är?!


Ställde mig vid baren och såg ju att platserna var lediga, kom några och frågade om dom fick sitta och dom fick.


Min kompis satte sig där senare, han blev lite småfull och satte sig med två andra som vi kände.

Han vevade åt mig i baren"kom kom och sätt dig".

Han höll på som fan och tjatade och vevade, han kom sen fram:


Kompis: varför kommer du inte och sätter dig?
Jag För att killen är ju sjuk förstår du väl

Kompis Äh jag e ju där nu och han säger inget

Jag: Nej men det är en principsak, jag sätter mig inte vid ett bord där jag blev ivägskickad, sen är han uppenbarligen sjuk i huvudet man såg det på uppsynen.


Någon stund senare så flyger ett glas rakt ned i golvet vid bordet.

Jag flinar stort när min kompis kommer halvspringande emot mig.

"Nemen var inte sittplatsen braaa?"


Jag blir bara så jävla trött.

Killen satt också bredvid en tjej som bara himlade med ögonen och tittade bort när han försökte mästra över mig


Sen skuttade jag till bussen, verkligen skuttade för mina fötter SKREK!

(läs tidigare inlägg)

Tog av mig skorna och gick från bussen hem.

Asfalt med smågrus är INTE skönt

Jag hade så ont så jag ville skrika, men gick och svor över att E inte kunde bemöda sig att gå de 500 meterna och ge mig ett par andra skor.

Så jag smällde igen dörren när vi kom hem och skrek åt honom.


ABSOLUT att det är mitt egna fel att jag tar obekväma skor, men ska man bara hjälpa varandra när man får akut problem eller akut ont?


Så jag sköljde fötterna och masserade in aloe vera och gick och la mig och fräste ifrån att han fan inte får någon puss.



Det här med att vi ska hitta tillbaka till varandra, till glöden, det går.......sådär.


#krogen #helvete #fail #fötter #ont #otrevlig #krossatglas

 
 
Ingen bild

Linda

21 september 2014 12:31

Hej!
Ja, idioter finns överallt. Din kommentar var klockren! :)
Killen ville väl vara ifred och smöra för tjejen kanske. Då kunde han gått ut i s f.
Platserna på krogen är ju till för alla. På andra ställen kanske man kan fråga om man kan sätta sig .
Det är ju oftast mycket folk på krogen och man sätter sig där det finns plats.
Han försökte säkert ragga och du störde honom. ;) Bra gjort , då kanske tjejen fick se det du kände, att han var en idiot.
Det vill nog hon vara utan...
Kan han inte vara trevlig mot folk, är han snart otrevlig mot henne också.
Du visade henne vad killen var för typ.
Är hon vettig själv så såg hon nu att hennes dejt är ingen trevlig kille.
Kanske hjälpte du henne att inse det, när du faktiskt stod kvar så att han blev obekväm i sitt mästrande.

Well done!!!



batmanbebis

21 september 2014 13:46

nja jag vetinte..stolt över mig själv absolut!! men det var ett helt gäng..han verkade känna många. sa till bartendern att han var tjock och båda skrattade..Ett sånt äckel helt enkelt..Tjejen var säkert van och han är ju en såndär häftig kille som får bete sig hur han vill...blää

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards