batmanbebis

Alla inlägg den 10 september 2014

Av batmanbebis - 10 september 2014 20:27

Imorgon ska jag förtidsrösta.

Jag är osäker på hur jag ska rösta.

Jag tycker att det är alla människors ansvar att läsa på om de olika partierna och sen rösta det som passar dig.

Jag tänkte länge rösta blankt, för att jag tänkte att allt är skit och jag ville inte ge någon min röst.

Men flera av mina vänner berättade att det är dumt och att en blank röst skulle gynna SD i detta valet.


Min pojkvän kommer att rösta på SD.

Det är mycket skit om SD nu, överrallt, så även på min facebook.

Jag vet att många aldrig skulle prata med mig om dom visste hur han röstade.

Jag vet ju också att många även har skrivit"om någon av mina vänner röstar på SD så kan dom ta bort mig som vän"


Jag kommer inte att rösta på SD, absolut inte.


Han gör som han vill.

Och jag gör allt för att inte prata politik hemma, trots att E har svårt att vara tyst ibland.


#politik #valet #valet2014 #rösta #blått #rött #SD #olika #rasism

Av batmanbebis - 10 september 2014 20:23

En bekant till mig skrev på facebook.


"Suck, om man bara en dag fick ligga och vila ut, känna sig utvilad, bli omhändertagen, äta vad man vill"

 


Detta är som en vanlig helg för mig.

Jag sover ut, vilar och jag äter alltid vad jag vill..


Om man nu inte mår bra av att inte få äta vad man vill, varför gör man då det?


Hon har iof en fyraåring men hon har ju även en pojkvän.

Be pojkvännen ta ut dottern i lekparken och vila.


Tja, ibland låter saker så enkla.

Förmodligen är det massor som inte förstår mitt liv.


#förståelse #diet #leva #relation #pojkvän #par

Av batmanbebis - 10 september 2014 19:25

Idag är en bra dag.

Igår kändes allt skit och som att jag aldrig skulle bli glad igen.

Allt är inte min pojkväns fel, och när jag läser om det jag skriver om honom så förstår jag inte att vi är tillsammans.

Men han är inte bara hemsk.

När jag kom hem idag satt han i soffan och log stort och jag blev så glad.

Han höll om mig hårt och luktade på mitt hår och frågade om jag haft en bra dag.

Jag svarade att jag har varit ledsen igår.

Han frågade hur han kunde göra mig glad igen...


Men det var igår...Igår behövde jag honom.

Men jag tror också att det är bra att jag är ensam ibland när jag är låg, jag gör så konstiga beslut annars, och säger mycket elaka sårande saker.


Fick ett svar på ett av mina inlägg "är det verkligen smart att skaffa barn med någon som inte vill eller har jobb"


Tja...smart och smart.

E har väldigt bra kriterier vad gäller att bli en pappa. Han har tålamod, är påhittig, lekfull och sätter gränser.

E har inget jobb, och det är absolut det ultimata för att ha barn. Men det finns många exempe med människor som skaffar barn och sedan blir arbetslösa, men klarar det iaf!


E vill inte ha barn just nu, men jag vill...I den sitsen är massor av människor.


När är det egentligen de ultimata tillfället att bli föräldrar?
När båda har inkomst, stor bostad och körkort?

Vi kanske inte kommer hamna där, kanske inte någonsin eller om massa år.


Och då sitter jag där...35 år, barnlös men har allt.

Eller så gör jag och E slut, så ska jag dejta i X antal år, för att KANSKE hitta någon att dejta...Dejta honom i några år för att sen prata om barn, hur gammal är jag då?


Nej..jag har inte tid att vänta.

Har redan vid 25 års ålder planerat att jag skulle skaffa barn ensam, utan en pappa med i bilden.

Eftersom jag trodde att jag aldrig kunde hitta någon att leva med


Men nu får vi se!


#barnlös #barn #graviditet #hopp #starkare #pojkvän #perfekt #gladare #ensam #väntan #perfekt #kanske

Ego

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards