batmanbebis

Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av batmanbebis - 27 augusti 2014 21:35

Jahapp slötittar på tv eftersom jag kollat klart på game of thrones.

Men jag var inte så jävla sugen på o se ett program med en gravid kvinna med sjutton barn



crapface


#gravid #sjuttonbarn #usa #hysterisk #villockså #helvete #orättvist

Av batmanbebis - 27 augusti 2014 18:37

Köpte en supergod färdigblandad proteindryck på hemköp häromdagen, 10 kr är rätt okej men blir dyrt i längden.

Fällan med proteindrycker är att dom ofta har aspartan i eller mycket kolhydrater så igår beställde jag dessa:


 


Ser nu att på ena bilden är det med sojaprotein(till vänster) det är INTE den jag köpt, utan den till höger.

Proteindryck utan socker och med nästan inga kolhydrater, och den sägs smaka bra;)

Ska bli spännande att prova!



Köpte även stevia på flaska, smak:kokos.

Man kan ha det i kvarg, keso, mjölk eller annat som man vill smaksätta, på ett nyttigt sätt:)

Läst att många köper smaken choklad och blandar i mjölken för o stilla sockersuget.


 


Båda produkterna beställde jag på www.bodystore.se


Proteindrycken tog jag igår vid fyra och det var perfekt tills jag var hemma vid halv sex.

Annars brukar jag äta vid 2-3 och sen är jag jätte hungrig vid fem så då brukar det bli att man tar något snabbt på vägen


#stevia #whey #protein #proteinpulver #sockerfritt #energi #kokos #jordgubb #hälsa #orka


Av batmanbebis - 27 augusti 2014 18:26

Min mamma flyttade till Sverige i början av sommaren och sen dag ett har det varit jobbigt.

Hon ska ha hjälp med allt.

Tilllut blev det jobbigt för mig och min syster och vara bejälpliga på vår semester, jämt

Och hon kunde inte bunta ihop saker, av någon anleding.

Utan hon kunde säga att hon behövde hjälp att gå till en loppis på måndagen, för o köpa möbler.

När man var på loppisen, så insåg hon att hon inte har pengar

Hon kan be oss sätta upp en hylla på tisdagen, sen när det e klart frågar man om det är något mer, nää.

På onsdagen vill hon ha hjälp o sätta upp något , igen.


Hon glömmer saker och säger saker som inte har något sammanhang.

Nu har saker o ting krånglat, och hennes dator har gått sönder.

Så nu vet hon inte hur hon ska betala sina räkningar.


Detta gör mig så jälva upprörd!

Hon väntar på ett kort från banken i landet där hon bodde förr men det verkar inte komma.


Och då får man väl ringa och kolla vart det är eller när det ska dyka upp?


Men nej, min mamma sitter bara o konstaterar att det inte har kommit på posten.


Min syster mötte upp mamma och dom skulle ringa brevbäraren.

Mamma ringde och sa inget svar.

Min syster ringde sen igen från mammas mobil och det var inte ens brevbäraren hon hade ringt!?


Varför ljuger hon?


Min syster sa att det var hittegodsavdelningens telefonsvarare.

Så mamma har ju HÖRT att det är fel nummer, men låtsass som inget?


Jag fattar inte vad hon håller på med!


Man måste alltid ha en plan B, man kan inte bara sitta och vänta på att en kod och ett kort ska komma.

Det är ju över en vecka sedan, kortet borde ha kommit!


Så detta innebär att mamma inte har pengar eller möjlighet att betala sina räkningar.


Så vem ska betala dom?


Suck!


#mamma #förvirrad #psykisksjukdom #ensam #starkare #svensk #inflyttad #räkningar

Av batmanbebis - 27 augusti 2014 17:40

Jag har funderat mycket på det där.

Vi har ju bokat en tid, och det är dags i november.


Vad jag förstår så på samtal ett så snackar man med mig och min pojkvän.

Man frågar om bakgrund, hur länge man försökt osv.

Sen gör man en gynundersökning för att se så allt ser OK ut.


Vid ett annat besök görs blodprov.

Sen har jag hört om att man även kommer o tar ett prov i samband med trolig ägglossning.


Min fundering är: jag har en person som jag funkade med, där jag vågade hoppa upp i gynstolen.

Borde inte hon kunna kolla på mina äggstockar om det ser okej ut?

Sen ordna blodprov när jag har ägglossning?

Detta skulle ju underätta, eftersom jag redan känner henne, är trygg med henne.



MEN

När jag var hos gyn för o kolla PCO så sa hon"nej allt ser bra ut här"

Menar hon då att hon inte såg spår av PCO eller menar hon att hon även ser att mina äggstockar såg bra ut


ÅHHHHHHHHHH!!


E känner jag inte att man behöver kolla som prio ett eftersom han gjorde en tjej gravid innan vi träffades.


FAN behöver prata med någon om detta?!?!?!!!!


#barn #barnlös #längtan #utredning #försöka #gynekolog #hoppas

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards