batmanbebis

Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av batmanbebis - 25 augusti 2014 14:43

Fan, jag fick smak för detta


 


Snö och kattbrallor


#snö #kattbrallor #bild #foto #vardag

Ego
Av batmanbebis - 25 augusti 2014 12:34

Okej jag delar sällan nyheter som har med kungligheter att göra, dom imponerar mig inte så ofta.

Men detta var fan imponerande!!



http://www.tv4play.se/iframe/video/2945157?width=1280&height=720&autoload=true


(hur gör man så att länken syns här i bloggen? kan man bara göra så med youtube?


Den lilla Estelle som Viktoria klämde ut för ett tag sen ska gå på en vanlig förskola i Danderyd

Det tycker jag är rätt ballt.

Men tänker såklart på säkerhetsaspekten och på alla andra barn.

Inte kan hon väl ha livvakter på dagis?

Men det lär ju gå andra kända barn där med på fiiiiiiiiiiina Djursholm.


Men en liten prinsessa tar nog priset!



#prinsessa #estelle #förskola #coolt #2014 #nystart #kungligt


Av batmanbebis - 25 augusti 2014 09:58

Det är inte de lättaste när man försöker vara anonym.


Men jag läste nån grej på facebook, att man skulle ta den trettonde bilden i sin mobil och posta den.

Att blogga via min mobil är inte min starka sida så jag tar nummer tretton från ett album:


Och...det var visst fullt med bilder på mig själv, och det går ju inte..så....tar en annan siffra.


 


#foto #bacon #gift

Av batmanbebis - 25 augusti 2014 09:27

I femton år har jag känt att min kropp inte passar in i samhället.

Jag har gråtit, hatat, försökt och bantat.

Jag har mött en vinter utan vinterjacka, för att igen fanns i min storlek.

Jag har gråtit före fester för att jag inte tyckt att något passade min kropp.


Jag har jämfört mig själv med mina vänner, och insåg att jag är mycket större.

Jag har försökt med diverse bantningar, ta bort ris och pasta, mer sallad, mer vatten, nutrilett, LCHF.


Idag inser jag att i femton jävla år så har jag försökt.

Det är ju helt jävla sjukt.


Om man tänker efter så är ju detta med vikt helt jävla galet.

Du ska som 20 åring kanske väga runt 60 kg, beroende på längd, men 60 kg räkas som normalt.

TRETTIO år senare förväntas du väga samma sak, för vikt beräknas på BMI inte på ålder.

Så på trettio år ska du ha ökat NOLL.


Killar däremot, dom kan väga 60 kg när dom är 20.

För att sen trettio år senare väga 80 kg utan att någon höjer ögonbrynen.


Det ÄR många risker med att vara överviktig,

Men det är fanimej en risk att i femton år gå och försöka, längta och inte passa in.


Livet är för kort!


Jag har ju aldrig ogillat mig själv så pass mycket så att jag har struntat i att gå ut och roa mig, skaffa pojkvänner, ha sex.


Men det har alltid funnits där.


Samhället är inte byggt för tjocka människor, jag kan ge er massa exempel!


1 Stolarna i ett väntrum på sjukhus, många gg är dom av plast eller så har dom armstöd vilket kan bli trångt

2. Kläder, kläder görs i XS, hur många vuxna kvinnnor har XS? Betydligt fler har XL, och de borde finnas

3. Grönalund, där har dom en längdgräns för karuseller, men det finns flera attraktioner där du inte kan knäppa bältet, vore det inte bättre om det typ fanns ett bälte i kön att prova än att jag ska köa för att sen bli förnedrad inför alla för att jag inte får plats?


4. Sjukvården, jag, och flera med mig, när man söker för något, vad som, så kopplas det ofta till övervikten.


Detta är bara några av alla exempel.


Så min tanke är:
Om jag hade kunnat glida in på sjukan och söka för mitt onda öga utan att få en lektion om min övervikt.

Om jag hade kunnat glida in på vilken affär som helst och hittat kläder i min storlek.

Om jag hade känt att ingen kollade konstigt på mig när jag är ute och dansar.


Kanske hade fler människor mått bättre då? Om man inte kände sig som ett jävla freak som inte passar in.


Vet ni att Lagerfelt som är en känd designer, han säger att hans kläder inte får göras i större storlekar, för han vill  inte att tjocka människor ska bära hans kläder.


Om vi bara accepterade människor för vad dom är och hur dom ser ut!!!


Jag gjorde en GBP, och nä...........jag blev inte smal då heller.

Så vad gör man nu då?


Kanske dax att börja gilla läget.


Nu börjar dock en ny resa med att försöka bli med barn, så nu kommer jag få höra om min vikt igen.

Flera läkare tycker ju inte ens att tjocka ska bära barn.


JAG vill inte sitta som en 70årig tant med mina (förhoppningsvis) barnbarn och berätta om alla år jag kände att jag inte passade in, alla år jag försökte.


#starkare #tjock #samhället #batmanbebis #anpassa #passain #om100år




Censur · Ego
Av batmanbebis - 25 augusti 2014 09:14

Det känns som att bebishysterin har blivit starkare nu.

Men så är jag hemma och sjuk också, så då har jag ju massor av tid att fundera.


Kollar på blocket efter någon som vill byta sin bostad och hamnar plötsligt bland barnvagnar.


Det gör så ont ibland, på ett sätt som folk som inte är i denna sits kan förstå.


Snart börjar mensperioden, perioden där mensen kommer och man fattar att det misslyckats.

Så fyra fem dagar av smärta och misslyckande.


I samma stund som mensen är slut ska man börja försöka igen, det är råden och tipsen man får.

Sex varannan dag.


Så hitta lusten, hitta viljan i denhär stressade vardagen och med mitt jävla humör.


Kör!


Vi ska också bli föräldrar!


#längtan #försöka #barnlös #försöka #endagitaget #älskade #bebis #drömmen

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards