batmanbebis

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2014

Skolstart

Av batmanbebis - 18 augusti 2014 19:11

Idag lämnades barnen och vi skulle nu ha en hel skoldag, inskolningen var över och nu börjar vi på riktigt.

Det känns som att jag har en riktigt fin klass med trygga och trevliga barn.

Det är en pojke som verkligen utmärker sig och jag känner mig lite lost i den frågan.

Han ska göra tvärtom hela tiden.

Vi sitter på samling, då ska han bygga lego.

När vi städat ligger han kvar på mattan och leker.

Vi säger ifrån flera gg, men han tittar bara på en och fortsätter.

På gården så knuffas han och ska komma först, jagar tjejer tills dom får nog och skriker rakt ut.


Det mest obehagliga att han har oftast ögonkontakt med någon vuxen när han gör dumheter, som att han vill bli sedd o vill att vi ska bli arga.

När man ser honom i ögonen så är det liksom inte riktigt någon där.


Och detta resulterar i att barn gärna inte vill vara med honom, sånthär kan man ju se rätt fort hur barn leker och anpassar sig..Och för denna, känner jag mig kluven.


Ohwell dagen gick fort men var otroligt intensiv.

På rasten pratade min kollega jobb, jag hade ingen lust med det men jag har så svårt att säga ifrån.

Man måste få ha 30 min där man bara vilar från jobb.

Men jag kan iallafall alla namn på de i klassen


yey hejja mig!


#skolstart #ny #adhd #fröken #svårigheter

 
 
Daniel

Daniel

19 augusti 2014 23:16

Pojken som inte vill göra som andra kanske bara skulle behöva lite egentid. Har man tid med sånt? Att ge honom lite extra uppmärksamhet och tid kanske i alla fall gör att han blir lite mer "kompis" med den i personalen som kan ge honom det och då kanske även lyssnar lite bättre också.
Fast vad vet jag, som inte har några barn och bara praktiserat ett par veckor på dagis i början på 90-talet. Har aldrig varit så trött som då :)

http://danneking.bloggplatsen.se

batmanbebis

21 augusti 2014 17:10

tja, man säger ju hans namn tjugo gg om dagen så nog får han uppmärksamhet:p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards