batmanbebis

Alla inlägg under juli 2014

Av batmanbebis - 6 juli 2014 15:14

"När ska ni skaffa barn då?"

Jag var plötsligt rätt ärlig och sa...

"Ja det är inte för alla det går som en dans".

Jag tror det är bra att vara ärlig, fast folk inte har ett dugg med det att göra egentligen.


Igår grillade vi, satt på ett berg med fantastisk utsikt och solsken.


Bra helg!!

Ego
Av batmanbebis - 5 juli 2014 11:04

Hade sån jävla mensvärk igår, var längesen faktiskt.

Så jag fick lägga mig i sovrummet på min pilatesboll, en fantastisk uppfinning det där kommer åt på ställen som inget annat gör.

Funderade igår...


Hur gör folk som ska föda barn utan körkort?
Ringer man ambulans?


Cubus har batman bodys, jag dör..jag döööör!!


Men nu börjar en ny  period.



Du har föreperioden: Dagarna före mens där man väntar funderar och hoppas, ska jag få mens eller inte?


Mensperioden: Det gick åt helvete, man känner sig uppsvälld och misslyckad, det gick inte...Mensen pågår i några dagar..


Eftermens perioden: Nu är mensen slut och de fertila dagarna börjar, orkar man så tar man fram ägglossningstesten och börjar kolla. Man försöker finna lusten, men framförallt TIDEN.


Ägglossning: Man hittar ägglossningsdagen med hjälp av mensappen eller stickor, och försöker pricka in..har sex.



Tiden efter: Nu kan man börja leva igen, sluta fokusera, försöker undvika att googla om"hur du lättare blir gravid".

Nu är det vanliga dagar, man kommer på sig själv med att man kanske borde ha sex nu me? (hahaha)

Vanliga dagarna går och snart kommer man igen till "mensperioden". Som man hoppas inte komma till..



Jag längtar så in i helvete efter en ny period.


"vart fan är mensen perioden".


Längtar.

Av batmanbebis - 5 juli 2014 10:43

Middagen gick kalas bra!

Pappa kändes avslappnad och då är det så jävla skönt.

Det blev inte förmycket alkohol och vi kunde prata om bra och jobbiga saker.

Hans sambos psykiska sjukdom har verkligen eskalerat och jag fick höra en hel del.

Han berättade om olika perioder då sjukdomen utvecklade sig på olika sätt.

Han betättade att en period så satt hon för sig själv och gapskrattade, mitt i nätterna.

En annan period så hade hon ställt en hylla framför dörren som pappa möttes av när han öppnade dörren.

Psykisk sjukdom är så jävla isolerande så det är skrämmande!


Pappa betättade att han har berättat för få om detta, hans helvete hemma.

Men han berättade också om hur lite förståelse människor har, typ tydde på att det kanske var han som hade gjort något som påverkade hennes sjukdo. Kanske hade han varit elak, våldsam.


Fyfan.


Pappa har ett sånt jobb där han kan sova över på jobbet, för de går ju helt enkelt inte att vara hemma.

Men hur lämnar man en psykisk sjuk kvinna ensam hemma utan att kända skuld, och oro.

Men i hennes värre perioder så låter hon inte honom sova.


Nu ligger hon iaf på psyket och pappa kan ha ensamtid.

Läkarna tjatar tydligen om att hon ska få permis men pappa säger rakt av nej.

Varför ska hon komma hem och börja med sitt maniska beteende igen?

Hela psykvården är ju bara en förvaring, dom gör direkt inget under några veckor, sen får hon komma hem igen, där hon vägrar att ta sina mediciner.


Men det var så otroligt skönt att se honom avslappnad och nöjd!

Ego
Av batmanbebis - 3 juli 2014 15:07

Då flera människor fått frätskador på fingrarna så stoppar nu Depend produkten.


Jag har själv denna och har verkigen älskat den, men nu blir man ju verkligen tveksam eftersom så många blivit drabbade.




 


Har ni fått några skador?

Av batmanbebis - 3 juli 2014 15:06

Måste tipsa om denna supergoda produkt.

Jag äter den på små saltkex eller knäckebröd, såååå gooottt!!


 

Av batmanbebis - 2 juli 2014 20:34

Jag är väldigt mycket för att kommunicera i min relation.

Min pojkvän är mer"jaja det blir nog bra".

Ibland känns det som att det är typiskt killar?


Imorgon tänkte jag göra en övning, en lek.


Jag ska ta tre papper...


På papper ett, ska jag skriva 3 bra egenskaper med min pojkvän.

På papper två, ska jag skriva 3 saker som är viktiga för mig i vår relation

Och på papper tre,ska jag skriva 3 saker som jag tror är viktiga för HONOM.


Man hittar inte alltid tillfällen att prata, jag har satt mig ibland och"vi behöver prata", men min kille går i försvar på något vis och känner att jag bara ska klaga.

Och det ska ni veta.

Med mina enorma humörssvängningar har jag klagat otroligt mycket på honom.


Lapp ett: Du är alltid positiv.
              Du behandlar mig bra.

              Du är villig att hitta på saker.


Lapp två : Det är viktigt för mig att du lyssnar på mig, lyssnar klart.

               Det är viktigt för mig att vi hittar på saker tillsammans.

               Det är viktigt för mig att vi kommer iväg på semestern


Lapp tre: Jag tror det är viktigt för dig att
              Ha ensamtid.

              Skaffa dig ett jobb.

              Få ta hand om saker själv, utan att jag tjatar.



             

           Jag tror detta kan bli as bra.

Han har tillexempel flera gg trott att han"stöttar mig", genom att typ småtjata att jag ska göra saker, vilket har resulterat till att jag blir galen.

Jag tror inte heller han fattar hur kränkt jag känner mig när han inte lyssnar på mig.


Problemet är många gg att jag har skrikigt så jävla många gg, så när jag nu höjer rösten så stänger han av.


Han är en person som aldrig visar missnöje.

Sett honom gråtit engång, då rann det små tårar från hans kind, men han sa inget mer.

Han har verkligen varit i skiten många gg, men klagar ALDRIG.


Så vi får se, om leken blir ratad.

Ego
Av batmanbebis - 2 juli 2014 16:18

Varför är det så svårt att hitta platåskor numer?
När jag var ung så fanns dom överrallt..

Jag har idag fyra par.

Sen är jag ju rätt snål också, gillar ju billiga skor.

Finns ju online, men då kostar de flesta runt 1000 kr.



 


Här har vi ett par gamla skönheter.

Som jag tror fyller 14 år i år...


haha galet

Ego · Tips
Av batmanbebis - 2 juli 2014 15:41


Så jävla sant, så jävla bra.



Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards