batmanbebis

Direktlänk till inlägg 26 juli 2014

Nyktra vänner?

Av batmanbebis - 26 juli 2014 21:58

E behöver nya vänner.

Vänner som inte gör så han hamnar hos polisen.

Men hur fan skaffar man nya vänner?
Vi pratade om att skaffa intressen, där träffar man ju folk.

Jag skulle nog fan vilja att han va med AA folk jag skulle gärna vilja att han va med en äldre man som är en fd alkoholist.

Alla behöver en vän.

Och Rasmus är hans enda vän just nu...som vill fiska , som vill gå på upptäcksfärd i bergen


Men ja...Rasmus är en idiot.


Just nu är måendet att det känns som jag står på paus.

Min syster har levt med en spelmissbrukare och hon säger ju att mitt liv, är som att se hennes  repris.


Min syster är övertygad om att E döljer något.


Men hur vet man om han döljer något?

Han säger såklart att han inte döljer något...men hur kan man veta?


Min syster säger...

Va det inte konstigt att han bara MÅSTE fiska, blev som besatt..

Skulle han verkligen fiska?


Han "glömde" mobilen hos Rasmus ...hur fan glömmer man en mobil om man vet att man inte ska tillbaka dit.


Glömde han mobilen?


Min syster säger att vi kommer aldrig kunna jobba på detta, om man inte är ärliga.


Vad gör man?


#alkohol #medberoende #hjälplös #lögner #starkare #alkoholist

 
 
Lainen

Lainen

27 juli 2014 00:56

Bästa sättet är via AA/NA. På NA kan de faktiskt vara lite mera trevliga. Komma och ge kramar. Bjuda med på att göra saker mm. På AA händer det mycket sällan att folk gör saker tillsammans efter mötena etc.
Men det är här och kan vara annorlunda där du är.

Ang lögnerna så är det mest du som kan se det. Men de klasiska är ju att titta bort, klia sig osv. Fast jag brukar göra det fast jag inte ens ljuger... :p

Vet inte hur det ser ut med hans/erat mötesgående. Men låt och uppmuntra honom att gå ensam på möten. Det är nog bättre då han kan känna sig mycket friare att prata om saker. :)

Hoppas saker och ting vänder!

Styrkekram!

http://lainen.bloggplatsen.se

batmanbebis

27 juli 2014 12:55

Jag känner mig liksom...ja jag vetinte..
har lust att ställa mig upp och skrika JAG ÄR INTE KORKAD.
Vi tar knappt i varandra, jag orkar inte och då känner sig E om mer ännu mer värdelös och ja, jag vetinte..Ska få han att gå på fler möten nu i veckan..
Tack!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards