batmanbebis

Direktlänk till inlägg 25 juli 2014

Tilllbaka.2

Av batmanbebis - 25 juli 2014 10:08

Hade då bott hos min vän i tre månader ca och försökte komma på en ny plats att bo på.


Ringde pappa.

Pappa lever med en kvinna, S, sen många år.

S hade blivit väldigt konstig konstaterade pappa, men det kan kanske vara bra för henne att ha lite sällskap.

Jag var nu jobbsökande och var mycket hemma.

Pappa bodde i en annan stad så jag skrev mig där och började om.


Dagarna var svåra.

S vaknade tidigt och vandrade fram och tillbaka i lägenheten, fort fort, fram och tillbaka.

Jag uppmanade henne att sitta ner en stund, men hon ville inte.

Ibland när jag vaknade så satte jag på tvn, då var hon fortfarande kvar i sovrummet och pappa jobbade.

Då hörde jag hur hon pratade i telefon.


Jag stängde av ljudet och hörde att hon låtsadess vara veterinär.

Ibland var hon hårfrisör och ibland jobbade hon ideellt

Tror hon ringde till nån linje, för hon pratade längre och sa "hej hej, många gånger och presenterade sig.

Sen började hon att vandra igen.


Hon åt aldrig, hon stannade upp ibland och sa att hon hade som ett tryck över bröstet, svårt att andas, hon tände en ny cigg.

Jag blev tvungen att gå ut ibland, har ju astma och rökningen blev extrem.


När pappa kom hem slutade trycket över bröstet och hon kunnde sitta, varje gång.


Jag försökte förklara för pappa att hon är ju sjuk, detta är ingen fas, S har ångest.

Jag hade blivit jävligt bra på att läsa av folk.

Fick läsa av min mamma jämt.

Ibland kunde mamma vakna på morgonen och vara på ett skithumör, och jag visste aldrig varför.

Mamma kunde ju även strunta i att prata med mig under flera dagar, och det är inte friskt.


Minns engång när pappa kom hem och hade köpt tre lakritsstångar.

En var.

Vi åt våra, men pappa sparade sin.

Dagen efter sitter S vid köksbordet, öppnar kylen och tar en lakritstång, går runt i lägenheten jag vetinte vad hon gör.


På kvällen kommer pappa hem och ska fixa middag.

Han frågar var hans godis är?
Han ler och berättar att det är självklart ingen stor grej men han var sugen.

S pekade på mig, hon tog den.

VA?!

Nej jag tog den fan inte.

Men sluta nu sa pappa, säg bara att du tog den, ingen stor sak


MEN JAG TOG DEN FAN INTE! DET VAR PSYKFALLET.

Sådär säger man inte, sa pappa.

JAMEN HON ÄR JU FAN STÖRD PAPPA.



Pappa drack alltid stora mängder alkohol medan han lagade middag.

S tjatade påhonom om olika saker.

Det var nu längesen hon var i arbetslivet och hon pratade alltid om saker som hänt för 10-15 år sedan.

Jag chattade en heldel, det var en utmärkt tillflyktsport.

Åkte ofta iväg från pappa för att träffa olika killar.

Det var många gånger jag chattade med en kille i nån timme, för att sedan åka och träffa honom.


Jag var redan då väldigt verbal och visste att om man spelade på sex så ville killar alltid träffas.


Den blev nån konflikt, jag minns inte om vad.

Jag minns att jag reste mig från bordet och ville gå.

S ställde sig framför och gav mig plötsligt en örfil.

Jag stormade in på mitt rum.

Hon gick efter och dunkade på min dörr, slog och sparkade, helt galet.

Pappa satt full vid köksbordet.

Jag höll för dörren och ringde polisen.

Hörde hur pappa kom och lyfte bort henne, hon skrek AJ AJ AJ.

Polisen kom och frågade vad som hade hänt.

Minns hur pinsamt det var, när dom gick in i köket och pappa satt där i bar överkropp och rökte.

Han fattade nog inte vad som hänt.


Hur kan man göra såhär mot sin dotter, sa polisen

Du har två barn, ellerhur, du vill väl inte att dom ska se dig såhär?


Jag ville krama polisen och följa med honom hem


HAN SER MIG.


Jag behövde fly, igen.

Ringde till en kille som jag hade legat med.

Hade ingen annan.


Polisen sa att jag inte alls måste fly.

Jag sa att dom fattar inte konsikvenserna av om jag stannar kvar där i lägenheten med pappa och S.


En natt sov jag hos killen, sen kunde han inte ha mig kvar.

Jag hade packat några extrakläder i en ICA påse och satt nu på en tunnelbanestation och visste inte vad jag skulle ta vägen..


#tillbakablick #ensam #polis #hjälp #alkohol

Censur · Ego
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards