batmanbebis

Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

Barnet i mig

Av batmanbebis - 23 juli 2014 19:49

Jag älskar min syster.

Men ibland blir jag så jävla låg när jag är där..

Jag ligger på madrassen på kvällen, efter alltid en fantastisk dag med stöttning, god mat, aktivitet och skratt.

Jag ligger där ensam. För min pojkvän kunde inte följa med, han har inga pengar och behövde gå till socialen och lämna papper.

Här ligger jag på madrassen och har hemma en alkoholiserad pojkvän utan jobb, inga barn, inget körkort och en hemsk lägenhet.

Jag kan inte bli som min syster.

Jag kan inte bjuda hem henne till mig.

Jag vill ha min pojkvän vid  min sida när vi åker på aktiviteter och skrattar, en han kan inte följa med.

Jag känner mig alltid så jävla liten och misslyckad.

Vill kunna hälsa på henne med min familj, göra familjesaker.

Ibland känns det som dom, och vi.

Jag är gammal nu, jag borde ha barn och man som jag sitter tillsammans med på filten på stranden.

Men det är bara jag.

Ensamma jag.



Ego
 
 
Vilja

Vilja

23 juli 2014 23:33

Känner igen tanken om att åren går och att man borde ha åstadkommit mer osv.
Men samtidigt, de som har det där stabila livet med barn och universitetsutbildning i min ålder har inte gått igenom samma saker som man själv har gjort. Vet ju inte så mycket om dig men jag gissar att vägen inte varit direkt spikrak för dig heller? Och då är det inte konstigt att det kan ta längre tid tills man kommit fram till ett sånt liv man önskar.
Hur gammal är du? Säkert yngre än du känner dig ;)

http://viljablibra.bloggplatsen.se

batmanbebis

23 juli 2014 23:42

Jag ska många gg faktiskt vara nöjd att jag lever Helt jävla otroligt att jag har en egen lägenhet och jobb...egentligen.
Men jag har även kort tålamod.
Och nu är jag ju redo för barn...jätteredo

varför kan ja inte klicka o komma till din blogg?

 
Vilja

Vilja

24 juli 2014 00:23

Det är starkt gjort isf! Man har sett alltför många gå under jorden, antingen bokstavligt talat eller bara försvunnit ner i nåt beroende eller riktigt dåligt umgänge.
Verkligen jättekul att vara redo för barn! Ett stort steg :)

Jag hade skrivit fel adress, tack för att du sa till mig! Har haft fel adress där nästan hela tiden inser jag nu :P

http://attviljamabra.bloggplatsen.se

batmanbebis

24 juli 2014 10:36

Jo jag har varit nära att gå under me jag klavrar mig upp..Det har också varit ett problem ibland eftersom jag inte alltid fått det stödet jag behövt för dom tycker jag varit för högfungerande.
bra att du rättade till så det blev rätt skrivet på din blogg;)

 
Daniel

Daniel

24 juli 2014 11:04

Håller med Vilja.
Vissa går en lite enklare väg i livet, men dom har säkert sina bekymmer också och sorger i livet.
Mitt liv har varit ganska rörigt till och från och jag är på sätt och vis bli glad att jag är där jag är idag, men självklart vill man längre. Och varför skulle man nöja sig med mindre. Men ibland får saker ta lite tid. Har ingen utbildning, inget arbete, inga barn osv... men har mycket annat, och förhoppningsvis trillar dom andra bitarna också på plats med tiden. Men visst kan man bli frustrerad ibland.

http://danneking.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards