batmanbebis

Direktlänk till inlägg 16 juli 2014

Råkade bli gravid...råkade?!

Av batmanbebis - 16 juli 2014 16:47

Jag har snart googlat ihjäl mig om bebistips, hur man kan hjälpa till på traven att bli med barn, ägglossningstest, mens förhöjd nivå blabla.


Man har ägglossning en dag i månaden, vilken dag kan man räkna ut igenom att se hur lång din menscykel är.

Eller med hjälp av en app, jätte smidigt.


NOT


Surprise!
Du behöver inte alls ha ägglossning varje månad, TADAAA.

Så då är det bara snällt vänta till nästa månad, och hoppas att du har den då.


Du har också bara ägglossning i 48 timmar, så det är då du kan bli gravid.


Man pratar om att ha sex varannan dag för att spermans kvalite ska vara bra.


Man kan också köpa teststickor som säger WOHO nu har du ägglossning, HA SEX!


Men även dom kan visa att du har ägglossning, men inget ägg har lossnat iaf....DE DU!



SÅ!


Hur i helvete kan tjejer bli gravida utan att ha planerat det?

Det är ju fan som att vinna på lotteri.

Bevittna ett mord

Bli träffad av blixten


DET ÄR EN DAG!

Och kanske inte ens den dagen.


Så folk som inte har ens en partner, utan bara ligger lite"hoppsan" efter krogen.


MEN OJ DU BLEV GRAVID!


Helvete

Jag kommer säkert bevittna ett mord innan jag blir med barn!


#helvete #gemigbarn #försöka #ägglossning #endag #hoppsan #ofrivilligt #orättvist #sexförfan

 
 
Daniel

Daniel

16 juli 2014 19:12

Är det inte så att du har stört chans att "vinna en graviditet" om du har sex 1-2 dagar innan ägglossning eller max ca 24 timmar efter att den börjat. Friska och starka spermier kan leva flera dagar.
Men visst är det ett lotteri. Och ofta är det tyvärr dom som inte önskar barn som plötsligt blir gravida. Ungefär som att det ofta är pensionärer som snart ska dö som vinner på Lotto :)
Olika ägglossningstester är även olika bra. Clear Blue är dyras men också bäst. Rekommenderas av alla kliniker som hjälper till på traven vid ojämna lotterier. Där har du även en variant som kan visa dina 4 bästa dagar för att bli gravid (kolla på deras hemsida). Sen är det bara att kissa på stickan några dagar innan det bör vara dags tills det visar tid för parningen :)
Sen beror ju ofta kvinnans ålder på hur stor chans det är vid varje tillfälle. 18-25 är väl bästa åldern, 25-30 är också ok men sen går det utför...
Var 4e svensk har väl dessutom någon form av fertilitetsproblem idag (många fler än dom flesta tror) så lätt att bli gravid är det verkligen inte.
Sorry. Inga tröstande ord kanske men så är verkligheten för många av oss, killar som tjejer.

http://danneking.bloggplatsen.se

batmanbebis

17 juli 2014 11:54

oh, en kille som är påläst, coolt:)
jo visst är det ett lotteri...bäst och billigast är nog att försöka ligga ofta och hoppas!

 
Ingen bild

Lisa

31 oktober 2014 15:33

Det är inte särskilt svårt alls att "råka" bli gravid. I så fall hade vi inte haft nästan 40 000 aborter om året...
Själv tog jag dock med glädje emot mitt helt oplanerade barn !
En stor del av förklaringen till att så många kvinnor blir gravida trots att de inte alls planerat det är förmodligen att det är väldigt vanligt att uppleva starkt ökad sexlust vid ägglossningen.
Där har du en stor del av svaret.

batmanbebis

1 november 2014 11:01

fast om man vet att man har ägglossning, vilket man som tjej som kör oskyddat borde ha lite koll på, eller försöka ha koll på så borde man väl inte ha sex under ägglossning, oavsett hur kåt man är om man inte vill ha barn?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards