batmanbebis

Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

AA möte idag klockan 19.00

Av batmanbebis - 14 juli 2014 11:54

Nu har jag varit i kontakt med AA och det är ett möte idag klockan 19.

Pojkvännen är iväg nu för att fixa papper, han vet inget ännu.

Känns onödigt att ringa honom nu för att skapa något i hjärnan och eventuell oro.


Jaha såhär blev det.

Jag är tillsammans med en man som har alkoholproblem.


Jag är uppvuxen med två föräldrar som har problem med alkohol så det var väl inte så konstigt kanske.


Om han nu inte vill gå på mötet så blir jag inte bara hysterisk, utan jag går själv.

Jag tror det ger mig en massa att få höra andras berättelser.

Jag hoppas dock inte att det är nån där som jag känner, fyfan det vore as jobbigt.

Jobbar ju i skola och det skulle vara förkrossande om jag såg en föräldrer där, huu.


Men skitsamma egentligen, vi gör detta för vår skull.

Eller, jag...jag gör detta får vår skull.

För om han är villig att försöka och agera det vet jag inte förrän jag sett resultat.


Min syster är med mig hela vägen, vilket känns helt underbart.

Ingen annan vet något.



#systerskap #alkoholist #AA #hjälte #kämpa #tårar #rädsla #möte #leva

 
 
Lainen

Lainen

14 juli 2014 12:36

Är det öppen eller stängt?
Vänta heller kanske inte till sista sekund. Eller jag vet ärligt talat inte. Var bara försiktig så du inte lägger fram det som värsta anfallet. Det kan göra så han fäller taggarna utåt. Det kan sluta med att han har helt fel attityd med att gå dit eller i värsta fall inte går alls.

Nej det blir lätt någon form av skador på konstiga sätt. Ex som för dig att dras till folk som är likadana som dina föräldrar.
Sinnet är konstigt och väldigt svårt att förstå sig på.

Det låter bra att du går själv. Det kanske ger han lite dåligt samvete eller får han att tänka efter och ångra sig.
Såhär ska du säga btw. Vissa vet inte riktigt hur de ska hälsa när man delar.
"Hej jag heter Batmanbebis och jag är medberoende."
"Hej Batmanbebis!"
"Jag väljer att lyssna. (Eller säg vad du känner och vill prata om.) Tack!"
"Tack!"
Men det är först efter presentationsrundan som iaf vissa har. Då ska man bara introducera sig. Men du märker hur de andra gör. :)

Kom ihåg att du ALDRIG får ta upp något om vilka som varit där eller vad de sagt. ALDRIG! (Ok att generellt ta upp vad någon sagt så länge det inte kan kopplas till dem på ngt sätt är jag rätt säker på) Så är det någon förälder som misshandlar sitt barn och tom låter det dricka får du INTE göra något åt det.
Haha, detta skapar nog bara mer noja för dig att gå dit. Men ja, om det underlättar så har jag aldrig hört det. Värsta jag hört på ett AA möte var när några barnbarn sprang runt i en lägenhet och hittade kanyler och frågade morsan vad det var. Iofs ganska allvarligt, men ja.

Önskar er all lycka!

Du MÅSTE skriva sen hur det gick! :)

http://lainen.bloggplatsen.se

batmanbebis

14 juli 2014 13:03

hahaha kommer nu presentera mig som batmanbebis och då hamnar jag väl på psyket..hahaha
nej men jag pratade med dom på AA och han var jätte bra som svarade i telefon. Gå dit och välj om du vill prata eller lyssna.
Jag ska försöka, om det finns läge och känns bra. Att berätta om lördagen. Om min oro och rädsla..

FETT PEPPAD!!

 
Lainen

Lainen

14 juli 2014 22:14

Det var någon på ett NA möte som sagt:
"Hej jag är en beroende som heter Baberiba."
"Hej Baberiba!"

Ja de är oftast grymt snälla, förstående och kärleksfulla personer. :) Var inte nervös. Alla har vart där för första gången. Det finns inga bättre människor att prata med detta om. Ingen dömer eller något alls i den stilen.

Kul att höra! :)

http://lainen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards