batmanbebis

Direktlänk till inlägg 13 juli 2014

Jag har pratat mig hes

Av batmanbebis - 13 juli 2014 22:39

Vi har pratat massor nu, jag och min pojkvän.

Jag vetinte riktigt vad vi kom överens om, vi har ju haft sånahär samtal förr.


"förlåt älskling, jag ska inte göra så igen...NU, NU ska jag sluta att dricka, vad ska jag göra? säg!! jag gör det"


Nä nu är det slut med förslag från mig.

Nu måste du tänka efter själv.


Men det var bra samtal.

Vi avbröt inte varandra och jag fick verkligen alllt sagt.

Utan att slå honom med en stol.


Vad gör vi nästa gång du dricker, sårar mig och det går åt helvete?


"Vi skriver en lapp och sätter på kylen"


Så nu ska vi skriva en gemensam lapp om vad jag kommer göra.

Ska se till så att han även har en i plånboken.


Men ja, visst är det idiotiskt?


Ingen har nog blivit nykterist av en rosa lapp på kylskåpet.

Så lätt är det verkligen inte.


Nej, kanske inte...Men vi försöker, och jag måste tänka vidare, vi måste tänka.


Ska kontakta AA imorgon, fanns ingen tid att ringa idag, då vi har pratat massor.

Ska ta reda på plats och tid, så säger jag att vi ska dit.


Såg att det finns öppna möten engång i veckan, och stängda tre gg i veckan, hur funkar de stängda möterna???


Jag sa att jag inte vet om jag älskar honom längre.

Då hajjade han till.

Han ville först fly, som han alltid gör..

Men han hejdade sig och kom in till mig igen och vi pratade mer.


Jag ska sluta dricka nu

Det är inte värt

Det kostar pengar och man mår skit dagen efter.


Självklart har jag hört detta förr.


Jag sa även: Vi vill ju ha barn..Vill du att ditt barn ska ha en pappa som inte kan kontrollera sitt drickande?
Vill du att ditt barn ska gråta, för tro mig det kommer att drabba barnet också.


Är det detta vi vill berätta för våra barn, hur vi träffades, hur vi bråkade och hur du försvann?


Han reagerade.

Jag har aldrig kört det kortet förr, om barn.


Han reagerade starkt, eftersom hans pappa är narkoman och var en hemsk människa innan han försvann ur hans liv.


Så vi får se...


#längtan #nykterhet #kämpa #våga #medberoende #alkohol

 
 
Lainen

Lainen

14 juli 2014 01:31

Stängda möten är endast för alkoholister medans öppna är för alla som vill se vad det går ut på. Skulle rekommendera ett öppet som ni båda går på första gången. Man talar alltid om första steget då.

Tror det går typ såhär: Vi erkände att vi var maktlösa inför alkoholen. Att vi inte längre kunde hantera våra liv.

Då delar de andra alkisarna där om sitt första möte, hur de kom dit eller sina tankar om det första steget och främst då maktlösheten. Oftast är det något av dem iaf. :)

Ni verkar bo på liten ort med tanke på få möten. Men det ska gå bra ändå! :)

http://lainen.bloggplatsen.se

batmanbebis

14 juli 2014 10:31

Tack!

 
Lainen

Lainen

14 juli 2014 12:21

Talar alltid om första steget när det är en som är där för första gången skulle det stå. Var inte riktigt pigg i skallen.

http://lainen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards