batmanbebis

Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

Unga tjejers funderingar..

Av batmanbebis - 29 juni 2014 23:08

Det har under åren varit många unga tjejer som kommit till mig och frågat o råd och undrat saker.

Så jag tänkte först skapa en blogg om detta då jag märker att behovet verkar finnas.

Jag såg sedan att mensbloggen här har sjukt mycket läsare och kommentarer, snacka om att många tjejer behöver svar!


Så himla tur att Internet finns, det fanns inte "På min tid", va många funderingar man hade sluppit.


Jag skickade in till veckorevyn engång när jag hade en fundering.

I tidiga år läste jag KP, som är himla bra, där fick man också många bra svar.


Det som skrämmer mig mest är att det gjorts flera undersökningar med unga tjejer.

Där man frågade"vad är det värsta du kan tänka dig"


Ett flertal tjejer säger.


"att jag lägger upp en bild på facebook eller instagram som ingen gillar".


Det resultatet sa faktiskt det flesta tjejerna, och det är ju rätt så skrämmande.


Va lätt man kan krossa en ung tjej, bara genom att inte se henne.

Att  bli utskämd och om nån sprider ett rykte om en kom också högt upp på listan.


Det jag tycker man kan göra är att aldig dela med sig för mycket av sig själv online.


Glöm inte att det finns"vanliga bloggare" som blivit utsatta för stalkers.

Människor som följer efter dom.


Det finns unga tjejer som gått från skolan där plötsligt nån kille stått och sagt att han sett henne på en blogg och tyckte hon var söt.



Vill du verkligen att nån som du inte känner ska kunna ha möjligheten att spara dina bilder från bloggen i sin dator.

När du äter glass med dina vänner eller eller när du badar med kompisarna.


Världen är inte så harmlös, tyvärr.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards