batmanbebis

Alla inlägg den 15 juni 2014

Av batmanbebis - 15 juni 2014 16:31

Fick bli ännu mer shopping.

Det är så mycket man behöver...eller, tror man behöver.

Shoppade för 1000 kronor och fick 500 avdrag på ellos, så det var ju rätt okej.

Lite vuxenpoäng för att jag beställde en matta, svindyr, men hoppas den passar fint i köket.


Undrar hur mycket mensen förändras när man försöker skaffa barn?
Klart det händer ju mycket i kroppen, men när mensen plötsligt bara är två dagar så är det ju svårt att tajma äl. oh well..


I allt detta så maler verkligen känslan av att aldrig bli mamma....vad gör man då?
Finner man sig i det bara?
Vaknar upp och är 35 och inget är oförändrat....

Vad är steget efter detta? IVF? Hormonpiller?
Det verkar ju inte vara nå fel på mina hormoner efter x antal blodprov, och gyn sa att allt såg bra ut.


Men sen då?


Samtidigt skriver en bekant på facebook om hur hennes graviditet suger för att hon mår så dåligt.

Graviditet säljes skriker hon då och då.

Det gör rätt ont.

Självklart har hon all rätt i världen att skriva om sin graviditet och om hur jobbig den är, men det gör ont.

Så jag orkade inte se mer, och eftersom jag är som jag är så sa jag tillslut vad jag tyckte


"jag skulle ge alla mina besparingar för att befinna mig där du är nu"

 


Då blev hon tyst.




Av batmanbebis - 15 juni 2014 12:09

Det finns många tips och trixs när man läser runt på Internet.

Dessa metoder är de jag provar, eller kommer att prova.


Slutat med mina antidepp.

Tar inte värktabletter som kan påverka, exempelvis Ipren.

Tar folsyra och b12 samt Mittval kvinna vitamintillskott.


Har även läst en heldel om Bisolvon hostmedicin.

Tydligen är det vanligt att många har för tjocka slemhinnor och därför är det svårt för spermierna att komma in.

Med Bisolvon ska tydligen slemmet bli tunnare, så igår började både jag och killen med att ta en dos var.


Har också läst om rosenrot, men det ska man tydligen gärna ta första mensdagen till äl, så det ska jag börja med i nästa mens.


Jag vet att detta kan låta hysteriskt för många, men du gör verkligen allt för att underlätta och lyckas.


Igår grät jag i min pojkväns armar, det bara kom alla tårar efter min shoppingtur.

Det är så otroligt påfrestande för ALLT att försöka bli med barn.

Och av någon konstig anledning så träffar man en heldel gravida just nu.

Det är rätt jävla jobbigt att träffa människor som "råkade" bli gravida....


Igår köpte jag en bebisgrej.

Det är så jävla galet egentligen, men jag blev tvungen.

Jag tror inte detta är bra egentligen, då stress och press verkligen är det sämsta man kan utsätta sig för.

Men ja..what to do?


Av batmanbebis - 15 juni 2014 11:41

Har nu valt att skapa en ny blogg som kommer fokusera helt på önskan om att bli gravid.


För två veckor sedan valde jag att sluta med Flouxetin.

Jag har haft ett helvete med humöret sedan jag träffade min pojkvän och valde då att börja med något som lugnar mitt humör.

Det har hjälpt mig otroligt mycket.

Men då flouxetin kan ge skador på fostret så ska jag nu sluta.

Man får inte sluta tvärt så jag ska nu trappa ned.

Så i en vecka har jag trappat ned med hjälp av en lägre dos, som ska smälta på tungan, och smakar BLÄ.

Är nu inne på andra veckan, då jag ska ta en tablett varannan dag.


Är somsagt 29 år, som jag tror jag skrev i något kommentarsfält.

Har otroliga humörsvängningar i allt detta så jag tyckte att en blogg vore passande.

Har väl egentligen inte försökt så länge aktivt, men har haft oskyddad sex i snart ett år.

Men har försökt att tajma in ägglossning i fyra månader nu.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards